måndag 23 januari 2012

"Nya" köket, del ett




"Nya" köket börjar ta form. Min snygga teburk tillika julklapp har jag inte provsmakat än, men snyggt är den. Burken alltså. Kakel förändrade verkligen känslan på den tidigare lite platta väggen bakom hyllan. Kakel är någonting jag just haft hang-up på i min köks-inspirations-samling. Och en hylla till. Och en ny bänkskiva. Den blev vit, (efter noga övervägande och svettig förhandling) eller gråvit om man ska vara petig.

Helt plötsligt känns ek-luckorna kul igen och rätt. Jag har haft en tveksam inställning ändå från början. Nä, nu inser vi att vi faktiskt inte hade valt vitt, inte ens om vi fick. Nä, vi gillar vårt kök mer än någonsin och har bara några små saker som ska till innan vi förmodligen kommer på något mer eller vill börja om eller...

Så tänk er bilden av den perfekta familjen i Marbodal-reklamen, med välfönade barn och perfekt blekta tänder. Det är vi - just nu, fast vitt kakel istället för tänderna. Sjukt nöjda med köket i alla fall.

8 kommentarer:

  1. Vääääldigt stilig kakelvägg! Bra val!

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Det ser superfint ut...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Såååå fint! Mycket bra val :)

    Vi har exakt samma Nespresso maskin som er (fast i en annan färg). Nu har den börjat läcka, och vet du vad man kan göra då? Men ringer Nespresso och de kommer hem(!) till en med en ny maskni medans de lagar den trasiga. Fantastiskt.

    Och fantastiskt fint kök, vill se mer ;)

    SvaraRadera
  4. Ser underbart fint ut!!! Härliga detaljer! Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder och vilket fint kök! Å de där Kusmiburkarna är ju så läckra. Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Å fy sjutton vad snyggt asså! Får jag flytta in?

    Jag är dessutom sjuuukt sugen på att köpa ett helt gäng såna där Kusmiteburkar, bara för att de är så snygga på hyllan. Sen att jag hatar te och nästan kräks när jag känner doften, det spelar inte så stor roll. Tycker jag.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  7. Underbart fint. Kusmiteet gör sig bra där. Har några såna burkar o de är verkligen som små ögonstenar. Finfint kök, gillar verkligen hyllorna. Kram!

    SvaraRadera
  8. Helt klart ursnyggt. Grattis till detta.
    Önskar dig också en fin dag, kram Maria ♥

    SvaraRadera